2011. október 30., vasárnap

Elizabeth Chandler: Akit egy angyal megcsókolt

Az Angyali szerelem című sorozat első része.

A történetről röviden:
Az első oldalakon már azonnal a fő jelenet közepébe vágunk, mikor Tristan és Ivy karamboloznak egy szarvassal. Innen ugrunk vissza. Ivy iskolát kénytelen váltani, mert édesanyja egy dúsgazdag férfihoz megy férjhez és ezért Stonehillbe költöznek. Időben ugrálunk össze-vissza, így egy kis bepillantást nyerhetünk abba az időbe is, mikor Ivy még csak az első napját tölti az új suliban. Majd ott folytatódik a történet, ahol a lány már beilleszkedett, két barátnője folyamatosan Tristannel, a suli úszóbajnokával szeretné összehozni. Majd az események követik egymást és ismét eljutunk a baleset estéjéig, de most már tovább is lépünk és kiderül, hogy milyen következményeket is okozott a szerencsétlenség.

Nagyon sok negatív kritikát kapott a könyv, ezért muszáj volt elolvasnom, hogy mi is lehet.
Hiába ez mindig felcsigázza az érdeklődésemet. :D
Kellemesen csalódtam, nem vártam semmi jót a könyvtől, ezzel szemben meglepett. Nem azt mondom, hogy a kedvencemmé vált, de nem is volt borzasztó, egy átlagos, egyszerű könyv, ami kellemesen kikapcsolt egy este erejéig. Nagyon kis rövidke az egész könyv, így egy ültő helyben simán a végére lehet érni.

A fülszöveget egyáltalán nem ajánlom elolvasni, mielőtt nekikezd az ember az olvasásának. Hat mondatban úgy összefoglalja az egész könyv tartalmát, hogy a lényeg teljesen benne van. Szerencsére én nem is tettem meg ezt előtte, így jól jártam. A fülszövegnek szerintem inkább a figyelemfelkeltésre, rövid helyzetábrázolásra kell szolgálnia, mintsem összefoglalnia mindent.

A prológus jelölés nélkül jön szembe a könyv elején, így egyáltalán nem számítottam arra, hogy pont az események közepébe vágunk és onnan lesz a visszaugrás, hogy mi is történt azelőtt. Be kell valljam, egyáltalán nem szeretem azt a fajta megoldást, hogy az első oldalakon a legnagyobb esemény szóról-szóra ki van ragadva a könyv sűrűjéből, így lelövi a lényeget. Mostanában már igyekszem kihagyni az e fajta prológusokat az olvasásból, és rögtön az első fejezettel kezdek. Itt ez első fejezetnek van álcázva, így belefutottam a csapdájába.

Mivel mint említettem, nem olvastam a fülszöveget, így kíváncsi voltam, hogy mi is lesz a baleset után. Először nem gondoltam, hogy ez fog történni, de az olvasás közben folyamatosan agyaltam a cím jelentésén, így sejteni kezdtem.

A főszereplők közti szerelem (inkább Ivy esetében) végre nem egyik napról a másikra, hipp-hopp következik be, hanem folyamatosan alakul ki. A történet E/3-ban íródott, mind Ivy, mind Tristan gondolatait nyomon követhetjük, hol az egyikük, hol a másikuk „fejéből” láthatjuk az eseményeket.

Egy helyszíni bakit találtam benne mindjárt az elején, a prológusban. Mindkét főszereplőnk a hátsó ülésen van (ez teljesen egyértelmű: „Tristan az első ülésre dobta a virágot...”), és Tristan beindította a motort. A hátsó ülésről? De ettől eltekintve a későbbiekben szerencsére nem véltem felfedezni több ilyet.

Nagyon függővége van, ami ösztökél arra, hogy olvassam a folytatást. Kíváncsi vagyok, hogyan alakul a történet.
Chandler 1995-ben még két kötettel folytatta, majd idén írt hozzá egy negyedik részt, jövőre pedig jön az ötödik.


Pontszám: 3

Kiadó: Egmont-Hungary Kft.
Kiadás éve: 2011
Oldalszám: 178
Fordította: Barta Tamás
Eredeti cím: Kissed by an Angel (1995)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése