2011. december 29., csütörtök

Julie Kagawa: Iron King - Vaskirály

Az Iron Fey sorozat első része.

A történetről röviden:
Meghan Chase tizenhatodik születésnapján eddigi élete fenekestül felfordul. Eddig egy egyszerű vidéki lány volt az iskolában, ahol a szürkeségben élt. Egyedüli barátja a szomszéd farmon lakó Robbie. Azonban a jeles napon minden megváltozik. Először is féltestvérét, a négyéves Ethant elrabolják a tündérek, akik létezéséről eddig a lánynak fogalma sem volt. A testvére visszaszerzése miatt kénytelen ebbe a rejtett, mesevilágba menni, Sohasohaföldre.

A Könyvmolyképző hazánkban először rukkolt elő előzetes olvasói példánnyal. Ennek nagy divatja van már jó ideje külföldön, végre hozzánk is elért ez a szuper kezdeményezés. Nagyon örültem neki, hogy a Kiadó a Lámpagyújtás Karácsonyi Könyvvásáron a bloggereknek és más szerencsés időben érkezőknek ARC példányokat adott. Az Iron Kinggel pedig már régóta szemeztem, így külön örültem, hogy ez lett az úttörő könyv e téren.

Karácsony előtt bele is kezdtem az olvasásába. A Vörös pöttyös könyvek szokásához híven itt is kapunk egy jelzőt, ami illik a könyvhöz, ez pedig a mesevilág. Mivel a VP könyvek YA műfajúak, ezért úgy gondoltam, hogy azért a mese biztosan érettebb lesz, mint egy egyszerű gyermektörténet. Az is, de inkább az ifjúsági irodalmon belül a fiatalabbaknak szól a sok meselénnyel. Vannak itt a tündéreken kívül (amiknek szintén sok fajtájuk van) ogrék, trollok, szatírok... és még sorolhatnám.

A Szentivánéji álom és a Narnia Krónikáinak elemei keverednek. A Szentivánéji álom tündérvilágának szereplői tűnnek elénk: Puck, Oberon, Titánia... A Sohasohaföldre való bejáró pedig a könyv elején egy ruhásszekrény (utána már nem).

A különböző lények bemutatása nagyon részletes és alapos, hatalmas képzelőerővel lehet megáldva az írónő. A színekben pompázó Jótündér Udvar, illetve az állandó jég birodalma, az Árnyudvar bemutatása is érzékletes, könnyen magunk elé tudjuk képzelni ezeket a helyszíneket.

Végig kíváncsi voltam, hogy a címadó Vaskirály ki is lehet, illetve a birodalmára, ami egyúttal mögöttes jelentéssel bír napjaink világára nézve.

A karakterek jól felépítettek. Ash már színre lépésekor felkeltette az érdeklődésemet, biztos voltam benne, hogy a jégálarc mögött emberi, akarom mondani tündéri érzések is lapulnak. Puckot, a vicces, furfangos figurát már Robbieként megkedveltem, igazán sokszor sajnáltam mikor Meghan csalódást okozott neki. Meghannel pedig alapjában véve nem voltak gondjaim, de néhány tette azért picit zavaró volt. A történet jó tempóban halad, unalmas részeket nem találtam benne.

Nagyon kellemes élmény volt a könyv, teljessé tette az ünnepet, amikor minden ember egy kicsit „gyerekebbé” válik.

A történetnek a negyedik része jelent meg nemrégiben Amerikában. A négy regényen kívül két novella is készült.

A könyvhöz készült trailer:



Pontszám: 4

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2012. Könyvhét lesz
Oldalszám: ez gondolom még változik
Fordította: Borbás Mária
Eredeti cím: The Iron King (2010)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése