2012. január 8., vasárnap

Richard Castle: Heat Wave - Hőhullám

A történetről röviden:
Nikki Heat a perzselő New Yorkban egy ingatlanmágnás hatodik emeletről történt kizuhanása ügyében nyomoz. Az ügy felgöngyölítésében részt vesz Jameson Rook a sikeres újságíró, aki a polgármesterrel való megállapodása értelmében megfigyelheti Nikki és csapatának nyomozási munkáját. A passzív megfigyelés nem Rook erőssége, mindenbe beleszól és figyelmen kívül hagyja a nyomozónő utasításait, így folyamatosan belekeveredik minden akcióba. Ahogy az eset egyre inkább bonyolódik újabbnál újabb bűntényekkel, Nikki és Rook között egyre inkább izzik a levegő.

Emlékszem, mikor a tv-ben műsorra került a Castle című sorozat, a bemutatója alapján azonnal megfogott és izgalommal vártam az első részt, ami először nem igazán nyerte el a tetszésemet, de adtam neki még egy esély és néztem tovább. A második-harmadik rész után teljesen magával ragadott és azóta nagy kedvencemmé vált. Mindig, mikor a képernyőn feltűnt Rick Castle egy-egy regénye, illetve a sorozatbeli könyvbemutatókkor, arra gondoltam, hogy milyen jó lenne, ha egy igazi könyv lenne. Ezért nagyon megörültem, mikor hallottam, hogy valóban megírják az ott látott egyik könyvet. Múlt hónapban pedig megjelent a magyar fordítás is, azonnal lecsaptam rá.

Ahogy belekezdtem, azonnal magam előtt láttam a képernyőről megismert karaktereket, annyira tökéletesen sikerült visszaadni a sorozat hangulatát és a szereplők stílusát. A párbeszédek pont olyanok voltak, mint a sorozatban, ugyanaz a szóhasználat, szófordulatok, minden teljesen stimmelt. Ezt nagyon köszönöm a fordítónak, mert enélkül a könyv nem érte volna el a kellő hatást.

A sorozatban csak annyi derült ki a könyvről, hogy Nikki Heat a főszereplő, akit Castle Kate Beckett nyomozónőről mintázott. Sok vita tárgyát képezte, hogy Nikki sokkal szabadosabb a könyvben, mint az őt ihlető Kate. Ez valóban visszatükröződik a könyvből. A többi szereplő is mind-mind felbukkan a könyvben. Richard Castle helyett Jameson Rook a férfi főszereplő, aki író helyett riporter, újságíró. A két nyomozó karaktere sem hiányzott. Nagyon örültem, hogy minden alap változatlan maradt.

Nikki és Rook párosa tökéletes, nagyon szerettem az állandó csipkelődéseiket. Ochoa és Raley, a két nyomozó humoros, sokszor morbid viccei is fergetegesek voltak. Sokszor mosolyt csalt az arcomra egy-egy beszólásuk.

A történet, vagyis a bűnügyi eset nagyon jól bonyolódik, egyre inkább belekavarodik az ember, hogy ki lehetett az elkövető. A nyomozás pörgős, egy percre nem unatkoztam az olvasás közben, mindig történt valami új fejlemény.

(c) American Broadcasting Companies, Inc.
A köszönetnyilvánítás bevallom, általában nem szoktam elolvasni, de itt nem akartam kihagyni. Ez is nagyon jó lett, kellően humoros hangvételű, mint Castle stílusa.

Nagyon örülök, hogy olvashattam. Így év elején azonnal kedvenc könyvet avathattam. Minden Castle rajongónak kötelező, de aki egyszerűen csak egy jó, izgalmas és lendületes krimire vágyik, annak sem fog csalódást okozni.
Tavaly áprilisban Amerikában megjelent a Nikki Heat sorozat következő része is, a Naked Heat. Remélem magyarul is hamarosan olvashatjuk! 
Utána meg kiadásra kerülhetnének a Derick Storm könyvek is!


Pontszám: 5*


Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2011
Oldalszám: 286
Fordította: Szabó János Lajos
Eredeti cím: Heat Wave (2009)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése