2012. február 5., vasárnap

Derek Meister: Ghosthunter - Gyilkos Fény

Mystery-Thriller trilógia I.

A történetről röviden:
Ian haverjaival a Southend-on-Sea-ben található Királyi Légierő egykori bázisára oson be, egy széfet készülnek meglovasítani. A muri azonban nem várt eseményt tartogat. Ian éles biiiip hangot, majd vakító fényt lát meg az elhagyatott bázisban. Ezt rajta kívül más nem látja, illetve nem hallja. A fény tűzbe csap át. A lángok elől szerencsére sikeresen elmenekülnek. De ettől kezdve Ian élete megváltozik. Az éles hang és fény újabb támadásba lendül, és ha ez még nem lenne elég,  megkérdőjeleződnek apja halálának körülményei is. Ian legjobb barátjával a rejtély nyomába szegődik.

Már régóta szemeztem a könyvvel, és mivel idén január közepén megjelent a második része is, belevágtam az elolvasásába.

 
A történet négy szálon fut. Iannal Angliában, Chiyoval Japánban és Dr. Daniel Rheinberggel az Antarktiszon és az 5-ös számú beteg után nyomozó két férfival.

A fülszöveg alapján egy szellemekkel teli történetre számítottam, helyette nem teljesen ezt kaptam. De ez jó! A lények korántsem biztos, hogy szellemek, és ez a kétség izgalomba tartott a könyv végéig. Sőt még azután is abban tart, mert sorozat lévén nem kaphattunk választ mindenre az első részben. Ez a kötet inkább egyfajta bevezetés még, ahol sok mindent megtudhatunk, zajlik a nyomozás a kérdések után, de a megoldás is csak még több kalandot sejtet előre a következő részben.

Az első jelenet az elhagyatott hangárban azonnal megragadta az érdeklődésemet, izgalmas, sötét, rejtélyes és kicsit hátborzongató hangulatot adott kezdésnek.

Ian szimpatikus karakter volt számomra végig, míg haverját, Bpm-t kissé infantilisnak tartottam az elején, de a történet előrehaladtával kezdtem megkedvelni. Chiyo pedig mindig egy mangafiguraként jelent meg a szemeim előtt.

A nyomozás először egy kicsit lassan haladt, de a történet közepétől kezdve beindult. Megérte várni rá, mert olyan elméleteket kaptam, amire egyáltalán nem számítottam egy jó nagy adag fizikával egyetemben. Itt kezdett átalakulni a szellemes könyvnek induló történet valami egészen mássá. Ezen a fordulaton nagyon meglepődtem és megörültem neki.

A sok külön szál még nem koherens. Az Antarktiszon zajló események történetbe való kapcsolódására érdeklődéssel várok. Arra pedig egyáltalán nem gondoltam, hogy Chiyo része akképpen épül be, ahogyan az utolsó oldalakon az kiderült.

Külön örültem a részletes helyszínbemutatásoknak, ami sajnos nagyon sokszor elmarad vagy  igencsak felületes manapság. Így sokkal inkább bele tudtam magam képzelni a történetbe.

Ahogy egyre több kis részlet a helyére került, annál több újabb kérdés merül fel. Ez kíváncsivá tesz a második részre. Alig várom, hogy olvashassam. Mindenkinek ajánlom, akik egy egyedi, nem szimpla szellemtörténetre vágynak, hanem inkább a sci-fi műfaja felé hajló könyvre.

A könyvet köszönöm a Pongrác Kiadónak!


Pontszám: 5


Kiadó: Pongrác Kiadó
Kiadás éve: 2011
Oldalszám: 440
Fordította: Gémes Szilvia
Eredeti cím: Ghosthunter – Das Licht, das tötet (2009)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése