2012. április 16., hétfő

Patricia Briggs: Megszólít a hold

Mercy Thompson sorozat I.

A történetről röviden:
Mercy Thompson saját műhelyében autószerelőként dolgozik, egyébiránt pedig prérifarkas. Egy ritka faj tagja, aki sokban különböznek a vérfarkasoktól. Mercyt vérfarkasok nevelték fel, majd Tri-Citiesbe költözött, ahol biztonságát a helyi alfa, Adam óvja. Egy nap beállít a műhelyébe egy fiatal fiú, Mac, állás reményében. Mac fiatal vérfarkas, akit erőszakkal változtattak át és eladták több társával együtt, ahol gyógyszerek teszteléséhez használták őket. A fiú betoppanásával Mercy élete felfordul, ugyanis támadás éri az alfát.

A megjelenése óta nézegettem a könyvet, de sokáig nem tudtam eldönteni, hogy érdemes lenne-e elolvasnom. Ahogy egyre jobban utánanéztem, úgy vált érdekesebbnek ígérkező olvasmánynak. Így mire a második rész magyar fordítása is megjelent, egyszerre beszereztem őket.

Az első oldalak után úgy éreztem, hogy a tétovázásom alaptalannak bizonyult. A felvázolt farkasvilág megtetszett, a főszereplő is azonnal szimpatikusnak tűnt.

Nagyon hamar beindulnak az események, nem várt történésekkel. Akcióban a könyv végéig nincs is hiány.

Mint az rögtön kiderült számomra, az olvasás befejezése után is úgy vélem, hogy nem egy idegesítő, minden lében kanál, vagy feltűnési viszketegségben szenvedő főhőssel van dolgunk. Mostanában ritkán adódik ennyire jó fej főszereplő.

Az Adamet ért támadás utáni nyomozás elég gyorsan haladt, de a végén a teljes indíték feltárulása nekem túl kisstílűnek és kissé erőltetettnek tűnt. Ez az egy ami negatív pont a könyvnek, ami miatt a szememben egy kicsit veszített az értékéből.

Az eredeti borító
A jól felépített farkasokkal, és más természetfelettiek lényekkel teli világ szerencsére tudott kárpótolni, így neki is látok azonnal a folytatásnak. Kíváncsi vagyok hogyan folytatódik Mercy története.

A sorozat hét részes lesz.


Pontszám: 4



Kiadó: Agave könyvek
Kiadás éve: 2011
Oldalszám: 266
Fordította: Farkas Veronika
Eredeti cím: Moon Called (2006)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése