2012. május 13., vasárnap

Gail Carriger: Lélektelen

A történetről röviden:
Alexandra Tarabotti  történetének helyszíne a Viktóra királynő korabeli Anglia. Alexia természeten túli, hiszen nincsen lelke. Különlegességét az olasz származású apjától örökölte - a temperamentumával egyetemben. Családjával él, akiknek fogalmuk sincs, hogy mi is ő valójában. Egyszerűen csak csúnyácska vénlányként, lenézően bánnak vele. Így a lány a pompás bálok alkalmával is a könyvtárakban múlatja az időt, mikor is egy vámpír megpróbálja megtámadni...

A könyv megjelenését régóta várom már, így nagy örömömre szolgált, mikor kiderült, hogy az idei Könyvfesztiválra fog megjelenni. Az pedig még hab volt a tortán, hogy az írónő ellátogat hazánkba könyvének megjelenésére. Izgalommal vártam a Fesztivál hétvégéjét. A VP klub alakuláson ő volt a díszvendég, ahol interjút is hallhattunk vele, majd dedikálásra is sor került. Nagyon vidám és vicces, extrém megjelenésű fiatal írónő, azonnal szimpatikusnak találtam.

A nagy esemény után egyhamar neki is kezdtem a könyvnek. Már az első oldalakon ütött az egyedi, komikus hangvétel.Éreztem, hogy nagyon jól fogok majd szórakozni. Így is lett. Sok-sok jeleneten jókat vidultam.

A karakterek szintén nagyon jó figurák. Alexia éles nyelve és erős humora igazán jóra sikeredett. Lord Maccon morgós, "elefánt a porcelánboltban", Akeldama piperkőc alakja mind-mind tökéletesen kivitelezettek. De a főhősökön kívül is egytől-egyig minden szereplő kifogástalan volt számomra. Gail mesélte az interjú során, hogy a könyvei szereplőit a saját baráti körének tagjaiból rakja össze. Mulattató, vidám csapat lehet az biztos, ha ilyen karakterek születhettek belőlük.

Ötletesnek tartottam az írónőnek azon elképzelését, ahogyan beleszőtte Anglia történelmébe a természet feletti lények jelenlétének hatásait. A különböző, akkori korban nem létező szerkezetek leírásai is jól elképzelhetőre sikeredtek.

Egyedül  a viaszfejű gólem elpusztításának módján akadtam fenn egy pillanatra, de szinte azonnal az eszembe idéztem, hogy ja, komédiát olvasok, nem kell komoly, bonyolult  kiiktatási módszert várnom.

Alig várom, hogy a következő rész (Changeless) is a kezembe kerülhessen. Bízom benne, hogy minél hamarabb.

Igazi víg olvasmány volt, ennyire szórakoztató könyvvel rég találkoztam. Felkerült a kedvenceim listájára.


Pontszám: 5*



Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2012
Oldalszám: 375
Fordította: Miks-Rédai Viktória
Eredeti cím: Soulless (2009)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése