2012. július 21., szombat

Alex Flinn: Beastly - A szörnyszívű

Kendra Krónikái I.
 A történetről röviden: Kyle Kingsbury, a híres tévés műsorvezető fia, gazdag, jóképű és lenéz mindenkit, aki nem olyan tökéletes mint ő. A gimnázium bombázójával készül az iskolai bálra, ahol ők a legesélyesebb bálkirály és bálkirálynő jelöltek. Kyle merő rosszindulatból elhívja a szerinte csúnya Kendrát, elhiteti a lánnyal, hogy vele szeretne menni  a bálba, majd a buli bejáratánál mindenki szeme láttára megalázza azzal, hogy megjelenik valódi párjával. Kendra, aki valójában boszorkány, átkot bocsát Kyle-ra, hogy megleckéztesse. Elképesztően ronda, visszataszító szörnnyé változtatja. Az átok csak úgy törhető meg, ha valaki teljes szívéből beleszeret az elcsúfított fiúba és ő is a lányba. Az igaz szerelem csókja által visszaváltozhat, de erre mindössze két év áll rendelkezésére...

A könyvet már nagyon régóta szerettem volna elolvasni. Időközben már megjelent magyarul Flinn másik könyve, a Csók, pont jókor is (erről itt írtam). Úgy alakult, hogy azt hamarabb elolvastam, és tetszett is. Ezen felbuzdulva gyorsan nekiláttam A szörnyszívűnek is.

A Szépség és Szörnyeteg eredeti történetére csak nagy vonalakban emlékeztem. Mindössze egy-két részletére és a végére. 

A Csók, pont jókor tapasztalataiból kiindulva vártam ugyanazt a modern mese környezetet, mint amivel ott találkozhattam. Egy amerikai középiskola mindennapjaiba csöppenünk, ahol a szokásos népszerűek kontra szürke egerek "harcát" mutatja be az írónő. Kivételesen főszereplőnk nem a szürkék csoportjába tartozik.

Az elején nagyon ellenszenvesnek találtam Kyle-t és nagyon megszántam a cserbenhagyott lányt. Főszereplőnk jellemének változása nagyon szépen kidolgozott. Az írónő tökéletesen érzékelteti az utat, amit Kyle megtesz. Szép lassan ráébred eddigi életének felszínességére és állandó gonoszkodásaira. Ezzel a folyamattal párhuzamosan múltak el fokozatosan a Kyle-al szembeni ellenérzéseim.

A fejezetek elején lévő kis chat szobás beszélgetések jól összegezték, vagy éppen előrevetítették az egyes fejezetek történéseit.

A végén öszintén szólva egyáltalán nem lepődtem meg, de nem is vártam, mert akkor nem is a Szépség és Szörnyeteg meséjének feldolgozása lett volna.

A 2012-es amerikai kiadás borítója
A könyv végén található írói megjegyzés rész különösen tetszett. Érdekes volt megtudni, hogy az írónő az egyes mozzanatokat milyen alapokból merítette.
Kellemes kis olvasmány, mesés kikapcsolódás volt.

A könyvből készült film előzetese:


Pontszám: 5


Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2010
Oldalszám: 267
Fordította: Farkas Veronika
Eredeti cím: Beastly (2007)
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése