2012. július 28., szombat

Courtney Summers: This is Not a Test

A történetről röviden: Egy nap a megszokott világ a feje tetejére áll. Emberek tömegei válnak gyilkoló élőhalottakká. Ekkor Sloane, az őt terror alatt tartó apjától megszökik. Fiatal túlélők csoportjával a helyi iskolába menekülnek. Az elbarikádozott épület falai között látszólag biztonságban vannak, mígnem egyszer régi tanárukra bukkannak...

A nemrég megjelent könyv felkeltette a figyelmemet a YA olvasókör havi könyvei között. Így mikor szavazásra került a sor, egyértelmű volt a választásom. Zombis könyvek terén még nem túl sokat volt szerencsém olvasni így kíváncsian vágtam bele.

A könyv eleje elég depresszív hangulatot keltett bennem, főszereplőnk élete láttán. De ezen nem volt sok időm gondolkodni, mert azonnal kezdetét vette a zombiinvázió.

Arról, hogy pontosan mi is történik Sloane-nel a szökése után és hogyan találkozik a többi fiatallal, csak egy-két utalásból tudunk meg egy pár mozzanatot.

Az iskola eltorlaszolt bejáratai és eltakart ablakai közt élő csapat belső világa kap központi szerepet az egész könyv során. Leginkább a csoport működésére, a tagok tipikus, csoportban betöltött szerepeinek bemutatására helyezi a hangsúlyt az írónő. A zombitámadások pedig mindig olyan adagokban történnek, hogy végig megtartja az izgalmat. 
Érdekes volt figyelni, hogy mit vált ki az egyes emberekből a bezártság, hogyan viselkednek egy kilátástalan helyzetben, ahol teljesen egymásra vannak utalva. Mindössze egy rádió segítségével próbálnak információt szerezni a külvilágról. (A cím is innen ered. A rádió hosszan azt a szöveget ismétli, hogy ez nem teszt.)

Summers nem kíméli szereplőit. Egyik karaktert sem tudhatjuk biztonságban. Kegyetlen meglepetések értek többször is.

A végén erősen felpörögtek az események. Izgatottam olvastam, és olyan hirtelen értem a végére, hogy meglepődtem, hogy nincs tovább. Gyorsan vágta el a történetet az írónő én meg csak vártam, hogy egy teljesen lezárt befejezést kapok, de nem így történt. Úgy érzem, hogy nem is baj, ez kellett. 
Ritkaságnak számít, hogy nem sorozatról van szó.

Nagyon örültem, hogy nemcsak egy egyszerű zombis, öldökölős könyvet kaptam. Egy szociálpszichológiai szempontból bemutatott, negatív világban játszódó történet volt.


Pontszám: 5*



Kiadó: St. Martin's Griffin
Kiadás éve: 2012 (június 19.)
Oldalszám: 323

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése