2012. szeptember 28., péntek

Kendare Blake: Vérbe öltözött Anna

A történetről röviden: Cas hivatása a gyilkoló szellemek elpusztítása. A tizenhét éves fiú, anyjával költözik egyik helyről a másikra, a megbízatások helyszíneitől függően. Ilyen körülmények között a fiúnak esélyes sincs normális életet élni. Legújabb feladata a Thuder Bay-ben öldöklő Anna Korlova, más néven a Vérbe öltözött Anna kiiktatása, de ez a feladat nem egy egyszerű, megszokott esetnek ígérkezik...

Már a magyar kiadás előtt felfigyeltem a könyvre, terveztem, hogy felveszem az angol olvasmányaim várólistájára, de nem került erre sor, hiszen alig telt el idő, mire kiderült, hogy a magyar fordítás is egy-kettőre a boltokba kerül. Így izgalommal vártam a megjelenést, a Könyvhét után be is szereztem és most végre el is olvastam.

Igencsak nagy elvárásokkal kezdtem neki a sok-sok pozitív vélemény után. A borító alapján egyértelműen egy sötét, hátborzongató történetet vártam. Külön örültem, hogy a magyar kiadásban is megmaradt az eredeti borító. Maga a kivitel is nagyon igényes, szép kemény borítós, védő papírral. A külső borítás alatt egyszínű piros borítót találunk, ami tökéletesen illik a címhez. Ráadásként pedig nem a megszokott fekete betűkkel találkozhatunk az oldalakon, hanem sötét bordó színűekkel.

Már az első oldalak után megragadott a hangulata, egy kicsit Supernatural érzésem volt, de ezt nem negatívumként mondom. Itt viszont a két testvér helyett, anya-fia páros utazik keresztbe-kasul a világon, az éppen aktuális szellem elpusztítása végett. Az apától való kísértet ölési hivatás söröklés szintén SupNat benyomást keltett bennem.

Cas gyerekkorában vesztette el édesapját, akit egyik küldetése során ölt meg egy tomboló kísértet. Ez után, a különösen nagy erővel bíró szellem után kutat titokban a fiú, hogy majd bosszút tudjon állni apja gyilkosán. Ez a cél hatja át egész életét.

Az eseményeket E/1-ben meséli el Cas. Mindig örülök, amikor egy olyan könyv akad a kezembe, ahol nem női főszereplőnk van és az ő szemén keresztül látjuk a történéseket, hiszen ilyennel jóval ritkábban találkozhatunk.

Egy percig nem unatkoztam, az Anna után való kutatás sem nyúlt túl hosszúra, majd a róla kiderülő információk is csak egyre fokozták az izgalmamat. Az elején féltem, hogy el fogunk majd veszni a kutatás résznél, de egyáltalán nem így történt.

Az első megjelenése a kísértetlánynak, nagyon ütősre és félelmet keltőre sikeredett. Eléggé meglepődtem, hogy az írónő egyáltalán nem bánik kesztyűs kézzel a szereplőivel. Az olvasás előtt mindenképpen nagyon sok véres és gyomorforgató jelenetet vártam, volt is persze benne, de szerencsémre nem csapott át túlzásokba. Viszont az Annával történtek megrázóak és borzalmasak voltak.

A borítón lévő beharangozó szerint romantikára is számíthatunk. Ez a vonal szerintem egy kicsit háttérbe szorult. Nem igazán láttam ennek a kialakulási folyamatát, hanem egyszer csak jött és ott volt.

Körülbelül a könyv kétharmadánál úgy éreztem, hogy a végkifejlethez értünk, és kíváncsi voltam, hogy mi történik majd a továbbiakban. Nagyon örültem annak, hogy nem egy egyszerű lezárást kaptunk. A befejezés olyan, hogy körömrágósan várós a következő rész, melynek magyar megjelenése novemberre várható, egészen pontosan november 20-ára, A rémálmok lánya címmel.

Elmondhatom, hogy a kezdeti elvárásaim egyáltalán nem szenvedtek csorbát. Mind a történet, mind a hangulat tökéletes volt. Kedvenc lett!

A könyvhöz készült magyar előzetes:


Az írónőről: Kendare Blake, Szöulban született, majd Londonban tanult, jelenleg Washington államban él férjével, ő a legnagyobb kritikusa. A Vérbe öltözött Anna a második könyve.
Az írás mellett nagy állatmentő és állatbarát és rajong a görög mitológiáért.


Pontszám: 5*



Kiadó: Geopen Könyvkiadó
Kiadás éve: 2012
Oldalszám: 287
Fordította: Bíró Júlia
Eredeti cím: Anna Dressed in Blood (2011)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése