2012. november 25., vasárnap

Ally Condie: Crossed - Összefonódva

Matched II.

A történetről röviden: Cassia munkatáborba megy, azért, hogy így közelebb kerülhessen Kyhoz. A megtűrt státuszú fiú a határ menti tartományokba kerül. A Társadalom a célból küld ide csapatokat, hogy ezek a területek lakottnak látszódjanak és állandó csapásokat mérnek rájuk. A két fiatal megpróbáltatásokkal teli vándorlását követhetjük végig, miközben végig az a cél lebeg a szemük előtt, hogy megtalálják a másikat...

A Matched volt annak idején az első angol nyelvű olvasmányom. Mikor nekiálltam, akkor derült ki, hogy meg fog jelenni nálunk is, de addigra már annyira kíváncsi lettem rá, hogy nem vártam ki. Nagyon tetszett, kedvencemmé vált és izgatottan vártam a folytatást, de most már magyarul terveztem olvasni.

Az első rész nagy tetszéséből kiindulva ütős folytatást vártam. Sokszor érzem úgy a trilógiákban, hogy a második rész valamelyest csalódást okoz, hiszen a kezdeti újdonság az egész világbemutatásról már alábbhagy, és még a végső kifejlet várat magára. Sajnos ez következett be a Crossed-nél, a könyv közepénél.

A könyv elején folytatódott még az első részben tapasztaltakhoz hasonló érdekfeszítő történet. Ez egészen addig tartott, amíg el nem kezdődik a hegyi menetelések hosszas kifejtése. Az út leírása egy idő után vontatottá kezdett válni nekem. Oldalak tömegén keresztül csak azt olvashattam, hogy egyik hegyről le, a másikra fel, egyik szurdok a másik után. Féltem, hogy már más nem is fog történni, de szerencsére nem így lett és a könyv vége felé ismét felfelé ívelt a történet. Az utolsó fejezetekben pedig ismét egy olyan áttöréshez értünk, ahol megint hajthat a kíváncsiság a trilógia befejező kötetéig.

A két szereplőnk váltakozó szemszögéből követhetjük nyomon az eseményeket, amit a kettejük közötti nagy távolság tett szükségessé. Így mindkettőjük életét nyomon lehetett követni. Örültem, hogy így Ky jobban előtérbe került és nem csak mindent Cassia szűrőjén keresztül láttat az írónő. Amit észrevettem, hogy mikor izgalmasabb részhez ért a történet, akkor a fejezetek olyan rövidekké váltak, hogy ez hatásos eszközként szolgált arra, hogy a feszültségkeltés növekedjen.

Az első rész sokkal inkább a romantika részre épült szerintem. Itt ezt a szálat eléggé elhanyagoltnak véltem, sokkal inkább a kalandra fektette az írónő a hangsúlyt.

Végig kíváncsi voltam, hogy a felkelők végül is léteznek-e vagy sem. Ha léteznek, akkor milyen és mekkora lehet a szervezetük, illetve ki a vezetőjük. Így mérgelődtem, mikor ezzel kapcsolatban éppen kezdtek a dolgok a helyükre kerülni, ott lett elvágva a történet.

A következő kötetben remélem már Xander is újra színre lép és nagyobb szerephez jut. Őt hiányoltam a legjobban ebből a részből.

Összességében jó átkötés a következő részhez. Örültem, hogy a könyv közepén lévő mélypontért a befejezés kárpótolni tudott.

A befejező rész a napokban jelent meg Amerikában. A magyar megjelenésre nem hiszem, hogy sokat kell várnunk, hiszen ennél a résznél sem telt el hosszú idő az itthoni megjelenésig. Átütő erejű befejezést várok!

A borító: Nagyon örülök, hogy a trilógia az eredeti borítóval jelenik meg nálunk. A buborékból fokozatosan kitörő lány képe tökéletesen illik az egyes részekhez.

A Crossed-hez készült trailer:


Pontszám: 4



Kiadó: Ciceró Könyvstúdió
Kiadás éve: 2012
Oldalszám: 336
Fordította: Balogh Anna
Eredeti cím: Crossed (2011)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése