2013. április 19., péntek

Könyvfesztiváli élmények 2013 - I.

Idén is nagy lelkesedéssel és izgalommal vártam a Könyvfesztivált. A kiadók megjelenéseit és az érdekesnek ígérkező programokat már jó néhány hete figyelni lehetett. Kiszemeltem az újdonságok közül az engem érdeklőeket, és az izgalmas programokat. Mindenképp szerettem volna egyrészt nyugodtan nézelődni, másrészt pedig a kinézett programokat felkeresni. Így amellett döntöttem, hogy két nap is kilátogatok.

Az első napot a standok végigjárásának szenteltem. Idén két épület ad már helyett a fesztiválnak, így azt már előre tudtam, hogy hosszú órákat fogok bolyongani a könyves paradicsomban. Voltak határozott terveim, de a másik nagy kedvencemnek, a standok előtti böngészőknek nem tudok ellenállni. Itt mindig óriási kedvezménnyel találok érdekes könyveket.

A parkba érve az első út a szabad téren elhelyezkedő standok meglátogatása volt. Korábban a térképen már bejelölgettem, hogy mely kiadókat kötelező felkeresnem, így tudtam, hogy a Maxim standját itt fogom találni. Az első áhított könyv innen érkezett, nem más mint az Angyalnyár. Ugyancsak a parkban kapott helyet a Libra Books, ahol korábban is pár száz forintért jutottam angol nyelvű klasszikus olvasmányokhoz. Ezek után következett az épületek bejárása. 

A B épületbejáratánál helyet foglaló Európa Kiadótól a Pí életét szereztem be. A filmes borítójú változatra már nagyon régóta vágytam. Nagy örömömmel tapasztaltam a Libri Kiadónál a fantasztikus kedvezményeket, melyben a Szent Péter trónja is szerepelt. Már korábban kiszemeltem magamnak, csak a vékonyka könyvért soknak tartottam az árát, de itt kedvezően jutottam hozzá. Kisebb nézelődés után az Ad Astra Kiadóhoz értem, ahol a sorban állás közben felfigyeltem arra, hogy a pavilonban Hannu Rajaniemi figyeli a laptopját. Azonnal dedikálta is a Fraktálhercegemet. Emellett a Behemót és a Moxyland landolt a szatyromban.

A D épület felé való átjutás közben egy térkép is csatlakozott az eddigiekhez. A másik épületben tudtam, hogy a Ciceró Könyvstúdiót, az Ulpiust és a Könyvmolyképzőt kell felkeresnem. A Reached - Célhoz érve, A lázadó érkezett a Cicerótól. Tegnap ért nagy meglepetéssel, mikor megláttam, hogy Fábián Janka legfrissebb regénye az Adél és Aliz is megjelenik a fesztiválra, tudtam, hogy ez kihagyhatatlan. A Könyvmolyképzőnél kezdeti terveimet átalakítva a Lamentet és a Remixet választottam. Eredetileg az Evermore befejezeő kötete és a Földlakó is versenyzett a két darab könyves limitemért, de így könnyebbé vált a választásom, mivel azok mégsem jelentek meg. Így Maggie Stiefvater Lamentje, amire régóta vártam került a helyükre. Ennek megjelenését csak pár órával korábban vettem észre a Kiadó oldalán.

A könyveken kívül nagyon sok könyvjelzőt szereztem. Egytől-egyik gyönyörűek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése