2013. május 27., hétfő

Ally Condie: Reached - Célhoz érve

A történetről röviden: Cassia, Ky és Xander mindannyian a Felkelés tagjaivá váltak. A három fiatal
egymástól távol eső pontokon dolgozik. Cassia a fővárosban épül be az osztályozók közé. Ky pilótaként vezeti a Felkelés léghajóit. Xander pedig a hivatalnoki rendszerbe férkőzik be. Várják, hogy kezdetét vegye a nagyszabású akció a Társadalom megbuktatására. A városok központjában fokozatosan egy titokzatos fehér fal épül, ami mögött senki nem tudja mi rejtőzhet, mígnem tarthatatlanná válik a helyzet. Rohamosan terjedő pestis ütötte fel a fejét...

A trilógia első kötete óriási élmény volt számomra, a második részben viszont csalódtam, de bíztam abban, hogy a lezáró kötet pozitív meglepetést fog tartogatni.

A Felkelés a háttérben egyre nagyobb teret hódít és észrevétlenül kezdi meg a Társadalomba vetett hit felbomlasztását. Ennek érdekében pestis vírust terjesztenek el, de közben az újszülötteket védetté teszik vele szemben. A vírussal vívott harc hátterében az áll, hogy korábban a Társadalom pestissel fertőzte meg az ellenség vizeit. Az újonnan kiújuló járvány szolgáltat kezdő lökést ahhoz, hogy a Felkelés mint jótevő felvegye a harcot a betegséggel szemben, amire a Társadalom képtelen. Az elmélet szerint az emberek majd a Felkelés oldalára fognak állni, hiszen benne látják majd a megmentőjüket.

Ez a módszer volt ez első olyan pont, ami megkérdőjelezte bennem a Felkelés teljes jó szándékát. A radikális megoldás emberek tömegének életét veszélyezteti, majd egyre jobban kétségeim merültek fel a Felkeléssel szemben.

Az első oldalaktól kezdve tökéletesen elmerültem a történetben, az első rész sodrását véltem újból felfedezni. A lapok csak úgy peregtek, egy pillanatnyi megállás nem volt. Egészen odáig nem estem ki a történésekből, amíg a Kormányos ki nem választja hármójukat az ellenszer kidolgozásáért vívott küzdelembe. Itt számtalan kérdés felmerült bennem, többek között, hogy egyáltalán honnan került a Kormányos látóterébe pont a három főszereplőnk. Erőltetett megoldásnak tartottam, hogy ily módon találnak újra egymásra. Ezen túltéve magam sikeresen vissza tudtam hangolódni és ahányszor csak le kellett tennem a könyvet, izgalommal vártam, hogy mikor tudom már újból folytatni.

Ezúttal a fejezetek három szemszögből szemléltetik az eseményeket. Cassia, Ky és Xander nézőpontjai követik egymást. A szerelmi háromszögekkel rendelkező sorozatok befejezéséhez hasonlóan itt is volt egy biztos állításom a „befutó” terén, de közben reménykedtem a saját elképzelésemben, szokás szerint hiába.

Az események részletes bemutatásával szemben a befejezést túl elhamarkodottnak véltem. Több kérdés is megválaszolatlanul maradt. Kíváncsi lettem volna minden válaszra, de Cassiával egyetemben csak annyit kaptam a nyitott kérdésekre, hogy mindenre sosem kaphatunk választ.

Sajnáltam, hogy vége lett a sorozatnak. Az egyik legjobban kedvelt volt nálam. Örülök, hogy a második rész mélypontja után határozottan fellendült a történet. Nagyon könnyen el tudnék még képzelni egy folytatássorozatot. Kitudja, hátha...

A borítóról: A korábbi kötetekhez hasonlóan az eredeti borítóval jelent meg. Egyszerűen gyönyörű. A három kötet egymás mellé téve tökéletes egészet alkot.


Pontszám: 5



Kiadó: Ciceró Könyvstúdió
Kiadás éve: 2013
Oldalszám: 442
Fordította: Balogh Anna
Eredeti cím: Reached (2012)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése