2013. május 20., hétfő

Andrea Cremer: Bloodrose - A döntés

Nightshade III.

A történetről röviden: A keresők egyre jobban készülnek a vigyázókkal való összecsapásra. Calla igyekszik minél több őrzőt maguk mellé állítani. Rent is sikerül megnyernie, így a Shay és Ren között való rivalizálás egyre jobban erősödik, Calla pedig nem tud dönteni kettejük között. Shay feladata, hogy a Haldisban talált legyőzhetetlen erővel rendelkező kardrész többi darabját is felkutassa és megszerezze. Minden egyes rész megszerzése emberpróbáló akadályokat állít a Shay és társai elé, de muszáj mindent beleadniuk, hiszen csak így lehetséges Bosque Mar legyőzése...

Az előző rész előrevetítette, hogy mi lesz a fő vezérfonala a befejező kötetnek. Kíváncsi voltam, hogy milyen próbákat kell kiállniuk főszereplőinknek a kard összegyűjtéséért. A részek utáni keresés utólag visszagondolva, olyan érzést keltett bennem, mint Harry Potter és a horcruxok vagy a halál ereklyéi után való kutatása. Mindkét esetben ezek az apró részek eggyé összerakva képesek a főgonosz elpusztítására.

Az előző részekben megszokott lendület itt sem maradt el. Egy percre sem áll meg a történet, az események úgy peregnek, hogy tulajdonképpen Calláéknak egyik küldetéstől a másikig még alvásra is alig marad idejük.

Mint oly sok esetben, itt is szerelmi háromszög alakult ki a főszereplők között. Ez az első rész óta egyre csak fokozódott, de most valahogy ennek is meg kellett oldódnia. Érdeklődve figyeltem, hogy milyen megoldást talál majd ki erre az írónő. Mindenképp valami végleges feloldást vártam, valami olyat, ami teljesen az egyik fiú irányába dönti el a mérleg nyelvét főhősnőnknél. Csak azt nem tudtam, hogy még mi lesz az. Egy elképzelés fogalmazódott meg bennem a könyv közepe táján arról, hogy mi fog történni, ami egyre jobban erősödött bennem ahogy haladtam előrébb a történetben. Ettől függetlenül bíztam abban az ábrándképben, amit én szerettem volna befejezésként olvasni már az első résztől fogva, de sajnos hiába. Akkor lepődtem volna meg, ha az elképzelésem valósult volna meg, így azonban nagy váratlan fordulat nem következett be. Ettől függetlenül nem voltam elégedetlen, a lezárás szép volt és a szerelmi vonal lezárásától eltekintve meglepetésként ért.

Kedvenc sorozataim befejező köteteinek elolvasása után, mindig kettős érzelmeim vannak. Így lett ez most is, sajnálom, hogy vége lett egy kedvelt történetemnek, és nem merülhetek el többet ebben a világban. Ugyanakkor örülök, hogy megismerhettem, hogy miképp zárult a történet.

Hogyan tovább a sorozat után?
  • Három kis novella is megjelent a sorozathoz.
  • Új, előzmény sorozat indult (januárban jelent meg a második rész Amerikában), ami a Nightshade sorozatban megismert világba repít el ismét.
  • Ha az előbbi kettő nem lenne elég jó hír, indul egy spin-off sorozat is, aminek első részét egyúttal illetnek a Nightshade negyedik részének, valamint a Nightshade Legacy című sorozat első részeként is. A várható megjelenése idén decemberre várható Amerikában.

Az eredeti borító
A borítóról: A német borítóváltozattal jelent meg nálunk. Ennek személy szerint kifejezetten örülök, jobban tetszik mint az eredeti.


Pontszám: 4,5



Kiadó: Egmont-Hungary
Kiadás éve: 2012
Oldalszám: 424
Fordította: Barta Tamás
Eredeti cím: Bloodrose (2012)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése